Katastustarkastus aloitetaan katsomalla auton rekisteri numero ja runkonumero että täsmää papereitten kanssa.
Seuraavaksi mennään autoon ja tarkistetaan turvavyöt, mittariston valot, merkataan kilometrit ylös lappuun, kokeillaan äänimerkki, tuulilasinpesu järjestelmä.
Kaikkien valojen pitää toimia, sen jälkeen iskunvaimennin testiin , sitä sitten jarrutestiin, käyttöjarrusta katsotaan ensin soikeus ja sen jälkeen jarrutusvoiman ero, ero saa olla 30%.
Seisontajarrun ero saa olla 70%.
Nosturilla auto ylös ja pohjaa koputtelemaan jos joka puolella on kova pelti niin sitten keventimellä keula ylös, renkaasta kii ja heiluttelee ylös ja alas siinä selviää pallo nivelet , sivuttais suunnassa ohjausakselin nivelet. rengasta pyörittämällä laakerit, renkaiiten kunto pitää tarkistaa, kaikkien jarru osien, letkut, palat, levyt, moottorin öljyvuodot,
Jos auto on 2001 tai uudempi autosta katsotaan OBD-vikamuisti, vikamuistissa ei saa olla vikoja.
Auto alas nosturilta ja päästöt pakoputkesta, auton moottoria kannattaa lämmiittää kuumaksi että katalysaattoori on kuuma jos autossa semmonen on, jos kierrokset on liian korkealla kannattaa laittaa autosta kaikki sähkölaitteen päälle, silloin kierrokset laskee. Jos päästöt tuli hyväksytysti auto saa leiman.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti